9 Mart 2010 Salı

GeçmiştekileR

Hangisinden başalasam diye bir duraksadım. Geçmiş konserlere baktım da onları da burda kaleme alasım geldi.

CandaN ErçetiN




İlk BGM'de işe başlamamla beni, "merhaba" diyerek Candan Erçetin konseri karşılıyordu. Bende "hoş bulduk. Siz de geliyormuşsunuz. Buyrun gelin, şeref duyarız " dedim. Buyurdu, geldi. Aman sesine, sahne performansına, enerjisine hiç bir şekilde diyecek bir şeyim yok; ama konu profesyonellik adı altında işleri yokuşa sürmekse bunun üstüne de diyecek bir şeyim yok. En beğendiğim sanatçılar listesinde ilk 10'da yer aldığını düşündüğüm sevgili sanatçımız, kendisini listenin dışına attırdı maalesef. Bilmediğim bir Candan buldum karşımda. Yanına giderken, 20 metre öteden tehlike sinyalleri çalmaya başlayıp, uyarı lambamız sarıdan önce turuncuya, sonra hızla yanıp sönen kan kırmızısına dönüşüyordu. Bunu 'konser öncesi stresine mi; o gün, gününün kötü geçmesine mi bağlasam' diye düşünürken, yoğun istek üzerine tekrarlayacağımız konser çalışmalarına başladığımızda karşılaştığımız bir olay "pes" artık dedirtti. 20 Mart'ın bu nedenle sağ sağlim hemen gelip geçmesini umut ediyorum.

Ferdİ TayfuR




Sonrasında Ferdi Tayfur'u yıllar sonra verdiği ilk konseriyle 'buyur' ettik. Satışlar maalesef kötüydü. Ama gelen seyirci de yeterliydi diyebilirim. Geçen zamana ve verilen uzunca bir araya rağmen Ferdi Tayfur pırıl pırıl sesinden hiç bir şey kaybetmemişti. Morali, biraz boş olan salonu görünce bozulmadı değil; ama artık kitle başka bir tarza yöneldi Ferdicim Tayfurcum. Arabeks dinleyen biri pek değilim ama; seninde dediğin gibi " o eski besteler, kaliteli sesler nerde! Şimdi orasını burasını açmış bir sürü genç çıkmış, durma dans et, çeksene elini ay çikita çikita hoop hop diye diye sahneleri dolduruyor. Sanata, sanatçıya verilen değer kalmadı bu zamanda(sözle hatırlandığım kadarıyla bir kısmı uyarlanarak ifade edilmiştir)". Umarım yurtdışındaki konserlerinde arzu ettiğin kitleye ulaşırsın.