15 Mart 2010 Pazartesi

Ayrılık Yazıyor Arkası Yarınlarda; DurmA "GRiPiN"

Yılar önce bir gün, kimin olduğunu bilmediğim bir grubun, kimin bilgisayarından bulup mp3üme yüklediğimi hatırlamadığım bir albümünü dinliyordum. Şarkılar o kadar güzel ve ses o kadar albeniliydi ki, hani olur ya bazen takılıp kalırsınız bir şarkıya, ezberleyene kadar ya da siz şarkıyı eskitene kadar ne dilinizden ne de kulağınızdan eksik edersiniz. İşte benimki de öyle bir şeydi. Sonra fark ettim ki kimdir bu grup, neyin nesidir, kimin feshidir, in-midir cin-midir hiç bir şey bilmiyorum. Tahmin etmeye çalışıyorum yok; bir türlü bir kılıfa sokamıyorum. Tüm bu sorular ve merak dürtüleriyle 1 saatlik yolumu büyük ızdıraplarla tamamlayıp kendimi bilgisayarın başına attım. Tek bir tahminim "çuk" diye oturmuştu; o da kellik kısmıydı. neden acaba? :)
Ertesi gün telefonum çaldı; arayan Birol falan değildi:/ Bir konser için Gripin o zamanlar bulunduğum şehre geliyordu ve benden de bu konser için çalışmalar yapmam isteniyordu. Haliyle -işin gelmesine değil tabiki de- tesadüfün böylesine şaşırdım.

O gün gelir, hava muhalefetinden dolayı açık hava konseri 1 hafta ertelenir. Şans bu ya ertesi hafta da bir önceki haftadan farksız değildir. Konser değişik şartlarda, bir şekilde gerçekleşir. Ve her şeye rağmen GRiPiN ekibi o güzel tebessümlerini yüzlerinden eksik etmezler. Şimdi askerden yeni döndüler ve ayaklarının tozuyla, askerlik zamanlarının verdiği bir başkalaşımla m.s 05.03.2010 adlı üçüncü albümlerini, albümün isminden de belli olduğu gibi 5 Mart'ta sevenleriyle buluşturdular. Bu albümün en favori parçası da sözlerinin Birol Namoğlu'na, bestenin ise Yunanistan'da klasikleşmiş bir aşk şarkısı olan 'Fevgo' adlı parçanın bestecisi Antonis Bardis'a ait "Durma Yağmur Durma" adlı şarkı olacak gibi duruyor. Bu sefer albümdeki parçalar biraz fazla efkarlı, hüzün dolu olsa da gayet başarılı. Bakalım zaman onlara geri dönüşü nasıl sağlayacak.